Här kan personer läggas upp som anställda. Det finns två skillnader med att ha någon i systemet som är upplagd som anställd och/eller användare. Som anställd slipper man logga in och det finns då dessutom stöd för att kunna använda sig utav RFID-taggar. Det går att göra via "Client" -> "Administration" -> "Systeminställningar" -> "Processvärde" -> "Övrigt" -> "Specialfunktioner". I Den listan väljas sedan RFID inloggning och då aktiveras stöd för det.
Det man ska ha i åtanke är att det blir begränsad åtkomst om man inte loggar in. Det går till exempel att ange sin signatur vid pallflaggor, vid rapportering av antal och instämpling. Däremot går det inte att använda program som kräver inloggning.
Vänligen notera att det ges ingen varning om en anställd av misstag skulle tas bort från detta formulär.
Anställningsnummer
Används
för att identifiera den anställde
på diverse ställen i systemet, exempelvis vid instämpling då Balthzars
egen instämplingsrutin används, eller i de fall då användarsignatur
efterfrågas.
För/Efternamn
Förnamn /
Efternamn.
Tag-ID
Systemet har stöd för instämpling via RFID-taggar. Om denna
funktion används behöver ID på personens tag anges här. Observera att
RFID-taggar är bara ett exempel på Tag-ID, systemet har stöd för flera olika
typer av Tag-ID. Kontakta supporten
för mer information/hjälp kring detta.