Med funktionen Återskapa kalender ges möjlighet att redigera större mängder transaktioners skifttillhörighet utifrån nu gällande definierade undantag. För att göra detta väljs Återskapa kalender från Kalender-menyn i Admin. När detta görs, visas ett formulär enligt bilden nedan.
Här ges möjlighet att ställa in vilka villkor som
transaktionerna måste uppfylla för att uppdateras.
När ifyllda värden är accepterade, meddelas att användaren
som begärt uppdateringen kommer att få ett mail med besked om när uppdateringen
är klar, förutsatt att en korrekt e-postadress finns angiven på
användaren.
Beroende på intervallets storlek, antalet maskiner som ska uppdateras samt maskinvaran som systemets server körs på, kan denna uppdatering ta väldigt lång tid, men oavsett hur lång tid det tar, ska den inloggade användarens e-postaddress få ett mail från systemet när uppdateringen är klar. Om orimligt mycket tid passerar (mer än 12 timmar) utan att ett sådant mail kommer, kan det bero på något tekniskt fel. Det kan då bli nödvändigt att manuellt granska de uppdaterade transaktionerna för att se var uppdateringen avslutades och starta en ny uppdatering från denna tidpunkt.