Spårbarhet/Batch

För att aktivera denna menyn i eTouch behöver man först gå via "Client" -> "Administration" -> "Systeminställningar" -> "eTouch" -> "Ange menyn i eTouch". Väl där får man aktivera menyn som heter "Spårbarhet Meny". Se bild nedan. En sak att ha i åtanke här är att detta används för närvarande av endast en kund. Kontakta supporten för ytterligare hjälp kring denna funktionalitet.
När detta är gjort kommer en meny som heter "Batch" att synas i eTouchs huvudmeny. Denna meny öppnar i sin tur ett nytt formulär där man kan spåra material som behövs i produktionen av ordrar. En bild på formuläret som visas i eTouch kan ses nedan.
I formuläret ovan finns det ett antal fält och knappar som kommer att förklaras ytterligare. Viktigt att tänka på är att om systemet är inställt på att tillåta flera ordrar samtidigt, måste man i menyn för "Tillverkningsorder" markera pågående order innan menyn för "Batch" väljs. Det finns även flera specialfunktioner som ger ytterligare funktionalitet för spårbarhet.
149 Välj batch vid material hantering
156 Visa varning spårbarhet
244 Skanna material, spårbarhet
278 Spårning av material
Det finns även en funktion för detta via "Client" -> "Vänstermenyn" -> "Tillverkningsorder" -> "Spårbarhet". Här kan du läsa mer om hur det formuläret fungerar. Tanken där är att man ska via översikten i "Client" kunna spåra aktivitet på avslutade ordrar via batch-nummer på vald maskin från översikten. Längst ner i formuläret visas information om föregående batch, om sådan sparats.     
Batch Nummer
Här fyller man i ID för batch nummer.
Batch Kvantitet
Detta fälts fylls i automatiskt av systemet relaterat till den information som finns kopplat till batch nummer.
Leverantör
Även detta fält fylls i automatiskt av systemet, baserat på den information som finns kopplat till batch nummer.
Spara
Tryck på "Spara" för att bekräfta den information som fyllts i och den sparade posten kommer sedan att dyka upp i formuläret för historik, under förutsättning att man har direktkoppling mot affärssystemet Monitor.
Historik
Kräver att man har direktkoppling mot affärssystemet Monitor för att fungera som det är tänkt. Har man detta får man upp ett nytt formulär som visar historik över tidigare sparade poster från detta formulär.
Avbryt
Klickar man på "Avbryt" stängs detta formulär och man återgår till menyn för "Tillverkningsorder" i eTouch.