Lista

Det är via "Client" -> "Administration" -> "Systeminställningar" -> "Grunddata" -> "Lista" som man kan bygga nya, samt redigera gamla listor. Dessa kan sedan användas som en inmatningstyp i en Checklista för Interna aktiviteter.

Formuläret är uppdelat i två olika sektioner för "Lista" och "Rader". I första delen får man fylla i en beskrivning av listan och där finns möjligheter att ta bort/redigera/spara ny/spara listor. Samt bestämma om "Flerval" ska vara aktiverat, eller ej. Om "Flerval" aktiveras, är det viktigt att tänka på att det inte går att ändra status på rader i listan.

Det går även att söka på listor här, samt se en översikt över vilka som är skapade i sektionen för "Beskrivning". Där visas även om listan stödjer flerval, eller ej.

I sektionen för "Rader" går det att lägga till flera rader i en lista. Detta används för att ge besked vid olika förändringar. Exempelvis under produktion då en rad kan innehålla ett värde för godkänd produktion och då få status OK, medans en rad kan innehålla ett värde för ej godkänd produktion och då få status Avvikelse.

Det går att använda SQL-frågor i samband med att rader skapas. Via "Client" -> "Administration" -> "Systeminställningar" -> "Grunddata" -> "SQL Frågor" går det att redigera existerande, samt lägga upp nya.