Urval för Min/Max i rapporter

Från och med version 24.3.0 och senare är det möjligt att ändra urvalet som rapporter baseras på. Detta gäller då begreppen för avdelning/kategori/zon. Det görs via formuläret i admin-sektionen som heter Allmänna företagsinställningar.    

Posterna ovan skall sparas enligt formatet "Fältnamn": "min/max_department/category/zone", sedan "Tabellnamn" är alltid "report_settings". När det gäller "Värde" får man där skriva in det som skall avgöra sökningen för avdelning, kategori och zon. När posterna är sparade får man sedan starta om Client och logga in igen för att ändringarna ska gälla.

Det man bör ha i åtanke här är att det som skrivs in i fältet för "Värde" ska matcha det som finns som urval i Client för rapporten som väljs. Enligt nedan exempel har en användares signatur används för att söka på, "JB", vilket resulterar i träff för sökningen för avdelning och zon. Däremot finns ingen kategori som matchar detta, därför kommer den sökningen inte att ändras. Saknas det som man tänkt att använda som värde i urvalet. Då får man lägga till en ny avdelning/kategori/zon som matchar detta. Det görs i admin-sektionen för avdelning, kategori och zon.