Denna checklista är tänkt attvara en guide som steg- för steg visar hur man gör en omstart av Balthzars server.
Är man det minsta osäker, bör man kontatka Delacroys support för ytterligare hjälp / information.
1. Det första som skall göras är att öppna programmet FireDaemon och kolla att alla program som övervakas har status "Running" / "Kör".
2. Nästa steg är att verifiera IIS och se att det är aktivt genom att gå till följande sida:
https://bz.ad.hexpolep.com/localws/service1.asmx
3. Nästa steg är att verifiera Client, logga in i Balthzar Client. Sedan får man antingen välja en maskin direkt i översikten av Client, eller ha någon avdelning med flera maskier förvalt. Detta för att man ska kunna se ett urval av transaktioner för aktiv maskin. Detta nås sedan via "Client" -> "Vänstermenyn" -> "Transaktioner idag" och då vill man veta att transaktionerna för maskin/erna matchar mot nuvarande tid. För att återgå till Client använd genvägen för "Översikt".

4. Nästa steg är att verifiera att OPC Connectorn inte har några problem. Den genererar loggfiler som man får kolla igenom för att se om det finns några kritiska fel. Det kan handla om att det inte kopplas upp mot servern korrekt, eller att det är några nätverksproblem. Här får man gå igenom dagens loggfiler. Notera att det kan handla om stora filer om det inte skett någon omstart. Man bör söka efter loggfiler som motsvarar tiden för omstart.

5. Nedan visas exempel på hur en korrekt logg utan fel kan se ut. Det man vill se här är en korrekt initiering utan felmeddelanden.
