Maintmaster

I ERP Connect går det att välja underhållsystemet Maintmaster för att kunna skicka och ta emot data. Där behövs den adress som det ska köras emot, samt användarnamn och lösenord. Sedan finns det tre olika alternativ som alla har individuella tidsinställningar för när dessa ska köras och sättas upp. Sätts detta till 0 kommer dessa inte att köras.

 

1. Importera aktiviteter. 
Här går det att hämta ned en lista med aktiviteter från Maintmaster. Dessa kommer sedan att läggas upp som Interna aktiviteter internt via "Client" -> "Administration" -> "Systeminställningar" -> "Interna aktiviteter" -> "Händelse" -> "Aktiviteter". För att detta ska fungera behövs ett ID från Maintmaster som innehåller den fråga vi ska hämta ner. Detta sätts på den aktivitet som ska skapas.

Utöver det behövs även ett "Maintenance ID" på maskinen som aktiviteten ska skapas på. Det hämtas från Maintmaster och fyllas sedan i via "Client" -> "Administration" -> "Systeminställningar" -> "Grunddata" -> "Maskiner" -> "Maskinparametrar 6".

2. Rapportera aktiviteter.
Det går att ställa in att aktiviteterna som importerats ska rapporteras tillbaka när dessa är genomförda. Det kollas då om det finns färdiga Interna aktiviteter som inte är rapporterade till Maintmaster. Finns det, då rapporteras dessa. 

3. Rapportera körtid.
För att det ska gå att rapportera körtid på maskinen behöver den ett unikt "Maintenence ID". Det ska då vara samma som det ID som används för att importera aktiviteter. Det som sedan rapporteras är maskinens totala körtid i Balthzar. Med det menas all tid som har ackumulerat sedan maskinen sattes upp.